Wednesday, April 14, 2010

Save the environment



Helena Christensen : Save the environment !

Supermodel Helena Christensen is to be the face of a campaign urging people to "do a good turn" and wash clothes in cold water to help save the environment.
Ms Christensen, in partnership with washing powder Ariel, is to feature in a TV advertisement urging a more environmentally friendly approach to using the washing machine.
"Simply switching the dial on your washing machine . . . can save up to 40 per cent of the energy used in each load," Christensen, a keen environmentalist, says.

5 comments:

  1. O que é que a foto tem a ver com o texto, tirando o facto de ser a pessoa em questão a protagonista? Aligeira um pouco o tema, não?

    ReplyDelete
  2. Pelo contrário, dá-lhe toda a densidade de que necessita...

    ReplyDelete
  3. Hahaha!

    A chatice é quando se tem que repetir a lavagem (às vezes mais do que uma vez). O capital por trás do Ariel agradece mas o ambiente não.

    ReplyDelete
  4. Os engenheiros são mesmo uma espécie à parte, já experimentam a lavagem das roupas sem ser necessário usar água...http://featured.matternetwork.com/2009/6/waterless-washer-uses-plastic-absorb.cfm

    ReplyDelete
  5. Obrigada pela parte que me toca mas se o resultado da nova tecnologia é ficar sem roupa como a guapa da fotografia prefiro continuar a recorrer aos métodos tradicionais.

    ReplyDelete